Social post nieuwe copywriter 1.1

Hosanna met Susanna: copywriter én gitarist!

We hadden het al een tijdje geleden aangekondigd: Fynt is op zoek naar een nieuwe copywriter. Na een paar berichten over en weer via LinkedIn en een kennismaking is het dan zover, Susanna is onze nieuwe collega! Laten we even kennis maken.

Vertel eens wat over jezelf

“Ik ben twee jaar geleden afgestudeerd van de opleiding Communication and Multimedia Design aan de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens het volgen van mijn opleiding heb ik me gespecialiseerd in design, maar ik kwam er al snel achter dat dit toch niet helemaal mijn ding is. Ik heb veel meer gevoel en passie voor schrijven. Zo schrijf ik bijvoorbeeld graag in mijn vrije tijd en houd ik ook van lezen. Naast schrijven, ben ik ook een liefhebber van muziek. Ik speel nu 3,5 jaar gitaar (hé Dennis, misschien een keer samen het dak eraf rocken?). Het is dan ook nooit stil in mijn knusse studiootje in Amsterdam-Zuidoost, waar ik al bijna zes jaar met plezier woon.”

Hoe ben je bij Fynt terecht gekomen?

“Ik heb mijn vorige baan opgezegd omdat ik op zoek was naar een baan waar het schrijven van teksten centraal staat en waar ik meer diverse werkzaamheden heb. Ik heb via LinkedIn gezocht op vacatures voor copywriting/content en zodoende kwam ik bij Fynt terecht. Na wat over en weer gebabbel met Dennis spraken we af voor een kennismaking. Daarna heb ik het vierjarig jubileumfeest nog bijgewoond en uiteindelijk ben ik vorige week begonnen als copywriter.”

Wat vindt je van de werkzaamheden tot nu toe?

“Op mijn eerst werkdag heb ik me bijvoorbeeld bezig gehouden met het bedenken, schrijven en ontwerpen van een advertentie. Dat vond ik erg leuk om te doen. De andere dagen ben ik vooral bezig geweest met eindredactie, social posts en ben ik begonnen aan het schrijven van onze eigen nieuwsbrief. De werkzaamheden zijn dus erg divers, wat mij persoonlijk het meeste aanspreekt.”

Zijn er nog dingen die je moet leren?

“Uiteraard. Bij mijn vorige baan was ik content specialist. Dat is handig, omdat ik hierdoor al bekend ben met het schrijven van teksten en ik weet waar ik taalkundig gezien op moet letten. Het PR vak is mij minder bekend, dus hier moet ik nog een inhaalslag maken. Sowieso kijk ik uit naar wat ik nog aan ervaring kan opdoen qua PR en copywriting, uitgeleerd ben ik nooit en het houdt mij scherp!”